با استعانت الهی و با الهام از رهنمودهای انسان ساز اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام مبنی بر ترویج فرهنگ قرآنی ، مکتب القرآن الکریم با انجام کارشناسی های دقیق علمی در زمینه تعلیم و تربیت ، طرحی را در مقطع پیش دبستانی تدوین و به مرحله اجرا گذاشت که هدف آن شکوفا ساختن رشد طبیعی کودکان بر پایه ی علاقمندی مطابق با آخرین توصیه های دانش روانشناسی و استانداردهای آموزشی می باشد . در این راستا مربیان مجرب می توانند نوآموزان را قبل از ورود به دبستان از نعمت روخوانی قرآن کریم برخوردار کنند.
پیشینه فعالیت ها :
فعالیت های آموزشی مکتب القرآن الکریم در سال تحصیلی 68 -69 در قالب 25 کلاس با تعداد 600 نونهال در شهر مقدس قم آغاز شد و با استقبال پرشور اولیاء و تشویق کارشناسان آموزش پیش دبستانی گسترش یافت تا جایی که هم اکنون در 25 استان کشور با همکاری سازمان های آموزش و پرورش بیش از 500000  نونهال را در سال جاری تحت پوشش دارد.
اهداف :
کلیه اهداف مکتب القرآن الکریم هماهنگ با اهدافی است که در ساماندهی قرآن در پیش دبستانی در دفتر تالیف کتب درسی منتشر شده که به شرح ذیل می باشد :
1- آشنایی نونهالان در آغاز ورود به مرحله یادگیری با معارف و رهنمودهای انسان ساز اهل بیت (ع) متناسب با شرایط سنی آنان.
2- آموزش قرآنی مبتنی بر توانایی نونهالان بر اساس رغبت و علاقه آنان .
3- انس و الفت با قرآن به دور از هر گونه الزام و تکلیف .
4- آماده ساختن نونهالان جهت ورود به دبستان و افزایش گنجینه لغات و دریافت مفاهیم مورد نیاز .
5- شادی بخشیدن به زندکی کودک و پرورش حس زیبایی شناسی .
6- آموزش قوانین بهداشتی و زیست محیطی و قانون پذیری .
7- رشد مهارت های حسی - حرکتی از طریق بازیهای کودکانه .
امور مالی و گسترش طرح :
این طرح با استفاده از شهریه نونهالان و کمک افراد خیر و علاقمند به نشر علوم و مفاهیم قرآن کریم تامین می شود و قابل ذکر است که در این موسسه طبق اساسنامه ی به ثبت رسیده دارای شخصیت حقوقی بوده و از هرگونه نفع شخصی ، فردی و گروهی بدور می باشد و با وجود غیرانتفاعی بودنش بدنبال انتفاع نبوده و همه امکانات و خدمات آن تنها در راستای ترویج و نشر فرهنگ قرآن کریم و اهل بیت (ع) به کار گرفته می شود.
ویژگیهای طرح :
1- آموزش دیداری و شنیداری نشانه های زبان فارسی و عدم بهره گیری از جنبه نوشتاری .
2- آموزش نونهالان به صورت غیر مستقیم با بهره گیری از مشاهده ، بازی ، قصه ، شعر ، نمایش و ...
3- دریافت آگاهی های لازم در حیطه تربیت دینی و مفاهیم علوم ، ریاضی ، تربیت بدنی و هنر در قالب واحدهای کار هماهنگ با ساختار دفتر تالیف کتب درسی .
4- برخورداری نونهالان از روحیه شاداب ، با نشاط و پویا جهت بدست آوردن آمادگی حضور در عرصه اجتماع .
5- از آنجایی که پیامبر اکرم (ص) فرمودند : " العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر " لذا نونهالان در مکتب القرآن بر مبنای فرموده ایشان شاکله ی شخصیت آنها با مفاهیم قرآنی و اسلامی ساخته می شود.

ضرورت طرح :
از آنجایی که انسان فطرتا خداجو بوده و علاقمند به امور معنوی لذا آموزش قرآن در پیش دبستانی با در نظر گرفتن موارد زیر ضروری می باشد :
1- با توجه به سیره ی ائمه اطهار (ع) آموزش در کودکی به ویژه در امور معنوی و قرآن از اهمیت بالایی برخوردار است .
2- بنابر دیدگاه روانشناسان و کارشناسان ساختار شخصیت انسان در سنین قبل از دبستان شکل می گیرد ، پس باید در این مقطع سنی بنیان تربیت و ساختار شخصیت را با فرهنگ و معارف غنی قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت پایه ریزی کرد.
3- زندگی کودک سرشار از بازی است ، کودک به وسیله بازی انرژی خود را رها و خواسته های خود را ارضاء نموده و مهارت های یادگیری در قالب قصه ، شعر ، بازی و نمایش و ... باعث یادگیری و شادی او می شود .
4- آموزش روخوانی ، نونهالان را برای ورود به دبستان آماده می سازد و با اعتماد به نفس بیشتری وارد دوره ابتدای می کند .

محتوای کتب درسی نونهالان :
نونهالان با آموختن کتاب نشانه های زبان فارسی و قرآن می توانند قرآن را در پایان سال به صورت ساده روخوانی نمایند. البته در این آموزش فقط از حافظه دیداری و شنیداری بهره گرفته و به هیچ وجه بحث نوشتن مطرح نیست و با اتمام کتاب نشانه ها ، به آموزش قرآن پرداخته و با استفاده از کارت های آموزشی ، نونهالان خواندن را فرا می گیرند.
ضمن اینکه با 8 واحد کار آموزش و پرورش شامل آموزشگاه ، خیابان ، انسان ، خانه ، ایران و ... از طریق فعالیت هایی مانند مشاهده ، بازی ، نمایش ، کاردستی ، قصه و ... آشنا می شوند .
انتخاب مربیان :
در انتخاب مربیان سعی گردیده تا از نیروهای مخلص و قرآنی با انجام مصاحبه و گزینش و سپس گذراندن دوره 120 ساعته با حضور اساتید مجربی که از قم حضور داشتند استفاده گردد. که تعداد 3200 مربی در استان اصفهان این دوره را گذرانده و حدود 2500 نفر از آنها مشغول به کار شده اند که در این دوره 120 ساعته ضمن آموختن کتاب آموزشی نشانه های زبان فارسی و کتاب آموزش قرآن ، دروس روانشناسی ، کلاسداری ، واحدهای کار و تجوید قرآن را فراگرفته تا بعنوان مربی مشغول به کار گردند.